Czy warto korzystać z diet dostępnych w internecie?

Dieta ketogeniczna, kapuściana, 1500 kalorii, paleo, a może węglowodanowa? Coraz to nowe popularne diety podbijają Internet. Niemal wszystkie obiecują szybkie zrzucenie wagi, brak efektów ubocznych i efektu jojo. Czujesz się zagubiony i sam już nie wiesz, jaką dietę wybrać? Dowiedz się, czy warto korzystać z internetowych diet!

Czujesz, że przybrałeś na wadze i najwyższa pora się wziąć się za siebie? Odpowiedzią na ten problem wydaje się przejście na dietę, ale na którą z nich się zdecydować  i czym się kierować podczas wyboru? Jak nie narazić się na nieprzyjemny efekt jojo? Które popularne diety są zdrowe i skuteczne, a które szkodliwe? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule!

Czym kierować się przy wyborze diety?

Przeglądając popularne diety szybko zauważysz, że każda z nich obiecuje to samo, jednak przedstawia zupełnie różne zalecenia. Aby jednak dowiedzieć się o jej skuteczności, poszukaj najpierw informacji o jej twórcy. Jeśli to ceniony lekarz lub doświadczony dietetyk, warto bliżej przyjrzeć się jego metodzie. Gdy jednak nie możesz znaleźć żadnych informacji na temat wiarygodności jej twórcy i jego znajomości tematu, lepiej poszukaj innej diety.

Szukając diety dla siebie uważaj na te, które gwarantują 100 – procentowy sukces lub zgubienie określonej liczby kilogramów w miesiąc lub tydzień. Każdy organizm jest inny i reaguje inaczej, a doświadczony dietetyk dobrze o tym wie. Poszukaj eksperckiej opinii na temat  danej diety. Jeśli dalej wahasz się jaką dietę wybrać, możesz zapytać o to swojego lekarza.

Popularne diety cud

„Schudnij 3 kilogramy w weekend!”, „Zrzuć 5 kilo w tydzień”, „15 kilogramów mniej w dwa tygodnie!” – z pewnością takie hasła nie są Ci obce. Jednak choćby nie wiadomo jak pięknie nie brzmiały – gdyby były skuteczne problem otyłości na świecie już dawno byłby rozwiązany. Nawet jeśli uda Ci się zrzucić wagę tak szybko, zrzucone kilogramy z pewnością szybko wrócą. Idealny spadek masy ciała w czasie odchudznia to mniej – więcej do 0,5 do 1 kilograma na tydzień. Uchroni Cię to przed efektem jojo.

Jaką dietę wybrać, by skutecznie zrzucić wagę?

Aby znaleźć dla siebie najlepszy sposób na zrzucenie wagi zostaw najbardziej popularne diety i przyjrzyj się swoim nawykom żywieniowym. Zastanów się, dlaczego wcześniej nie mogłeś schudnąć. Często czujesz się głodny i podjadasz? Wybierz dietę, która pozwoli Ci na częste spożywanie małych, lekkich porcji. Pijąc tylko soki lub drastycznie ograniczając liczbę posiłków, często będziesz czuć się głodny i szybko ulegniesz pokusom. Znacznie łatwiej będzie Ci wytrwać na diecie, jeśli nie będziesz stale myśleć o jedzeniu. Gdy natomiast Twoją słabością są słodycze, postaw na dietę, która dostarczy Ci sporo węglowodanów. Owoce i inne niskokaloryczne słodkości sprawią, że zapomnisz o czekoladzie, ciastkach i innych tuczących smakołykach.

Zastanawiając się jaką dietę wybrać, weź też pod uwagę to, co lubisz jeść. Nie cierpisz kapusty? Nie warto katować się dietę kapuścianą. Nie przepadasz za mięsem lub nabiałem? Na diecie Dukana będziesz się tylko męczyć i tylko mocniej będzie Cię kusić, by zacząć podjadać. Popularne diety, nawet jeśli są zachwalane przez celebrytów Twoich znajomych, nie muszą odpowiadać Tobie. Wybierz dietę, na której łatwo będzie Ci wytrwać.

Popularne diety, które mogą zaszkodzić Twojemu zdrowiu

Przede wszystkim powinieneś uważać na diety, które drastycznie ograniczają liczbę spożywanych kalorii. Są one niebezpieczne dla organizmu i mogą skutkować niedoborem różnych składników odżywczych. Pamiętaj, że jedzenie dostarcza Twojemu ciału i umysłowi energii do działania. Na takich dietach będziesz się czuć słabo i mieć problemy z koncentracją. Po ich zakończeniu Twój organizm tym mocniej będzie się domagał uzupełnienia składników odżywczych, więc istnieje spore ryzyko, że waga wróci.

Szkodliwe dla Twojego zdrowia mogą być także diety wysokobiałkowe. Ograniczają one spożywanie węglowodanów, błonnika i różnych minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Twojego organizmu. Często też mają konsekwencje w postaci zaburzeń w pracy wątroby i nerek.

Uważaj też na coraz bardziej popularne diety jednoskładnikowe. Polegają one na jedzeniu tylko określonego typu produktów. W ten sposób łatwo nabawisz się niedoborów różnych składników odżywczych.

Czy warto stosować diety z Internetu?

Jeśli chcesz przejść na dietę bez korzystania z usług dietetyka, musisz zachować szczególną ostrożność przy jej wyborze. Pamiętaj, że musi być zbilansowana, masz się na niej dobrze czuć i mieć energię. Najlepiej połączyć ją także z dodatkowym wysiłkiem fizycznym. W ten sposób w bezpieczny i zdrowy sposób pozbędziesz się zbędnych kilogramów.