Jaki sport najlepiej wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej

Odchudzanie poprzez sport to najlepsza forma zrzucania zbędnych kilogramów. Efektywne spalanie tkanki tłuszczowej wymaga jednak znajomości kilku podstawowych zasad. Co powinnaś wiedzieć, planując odchudzanie poprzez sport?

Spalanie tkanki tłuszczowej – sporty cardio Twoim przyjacielem

Spalanie tkanki tłuszczowej nie jest możliwe bez sportów aerobowych. Zwiększają one zapotrzebowanie na energię, która pobierana jest właśnie z zapasów tłuszczowych, tworzących nieestetyczną oponkę lub zgromadzonych na udach. Sporty cardio szybko poprawiają kondycję i pozytywnie wpływają na układ krwionośny. To także najbardziej męczące formy aktywności – ale coś za coś, prawda?

Odchudzanie poprzez sporty siłowe

Sporty siłowe są mniej efektywne w spalaniu tkanki tłuszczowej niż cardio, ale w widoczny sposób poprawiają wygląd mięśni. Dzięki temu sylwetka staje się wyraźnie smuklejsza. Jednak w trakcie podnoszenia ciężarów czy wykonywania innych aktywności wymagających siły także potrzebna jest energia – spalanie tkanki tłuszczowej odbywa się nawet przez dobę po samych ćwiczeniach.

Odchudzanie poprzez sport – najlepsze rodzaje aktywności do spalania tłuszczu

Najlepsze sporty dla osób walczących z nadmiarowymi kilogramami to bieganie – ze szczególnym uwzględnieniem biegania interwałowego, jazda na rowerze, także stacjonarnym, pływanie, ćwiczenia na orbiteku, stepperze i wchodzenie po schodach. Jeśli chodzi o sporty siłowe, to najlepiej sprawdzają się ćwiczenia z własną masą ciała lub wszystkie obciążeniowe, w których możliwym jest podnoszenie najmniejszego ciężaru, ale za to maksymalną ilość razy.

Najważniejsze jest tętno

Jeśli interesuje Cię spalanie tkanki tłuszczowej, to tak naprawdę o wiele większe znaczenie od tego, jaki sport uprawiasz ma to, jak wysokie tętno jesteś w stanie utrzymać w trakcie aktywności. Ćwiczeniom odchudzającym powinno towarzyszyć tętno w przedziale od 60 do 70% tętna maksymalnego. Niższe tętno zarezerwowane jest dla ćwiczeń relaksujących po wysiłku. Z kolei wyższe powoduje spalanie cukrów, nie tłuszczów. Warto zainwestować nawet w najprostszego smartbanda, który będzie informować Cię o tym, kiedy osiągnęłaś prawidłowe tętno i sygnalizować, jeśli będzie się zanadto podnosić lub opadać.

Krócej, niż 30 minut to nie trening

Efektywność spalania tkanki tłuszczowej wzrasta z długością treningu. Jeśli ćwiczysz 20 minut, jedynie 20% Twojej energii pochodzi ze spalania “starego” tłuszczu. Jeśli jednak wydłużysz trening nawet o 10 minut, organizm zaczyna korzystać w 50% ze zmagazynowanej tkanki tłuszczowej. Najlepszy dla osób odchudzających się jest trening, który trwa 50 minut – w tym czasie już nawet 80% wykorzystanej energii pozyskiwane jest z odłożonego tłuszczu.

Regularność to klucz

Spalanie tkanki tłuszczowej to proces, którego Twój organizm musi nauczyć się na co dzień. Regularne ćwiczenia sprawią, że będzie sobie coraz lepiej radził z wszelkimi nadwyżkami energetycznymi i nie będzie ich odkładał w postaci tłuszczu. Regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na metabolizm, co także korzystnie wpływa na wygląd skóry i cery.